Przedstawiamy kilka aspektów dla mniej zaawansowanych użytkowników, które powinni brać pod uwagę przy budowie / zleceniu budowy strony internetowej.

 

Nie używaj kreatorów!

Na pierwszy rzut oka kreatory mogą być idealnym rozwiązaniem dla mniej zaawansowanych użytkowników sieci. Problem zaczyna się kiedy chce się dokonać modernizacji, czy wprowadzić bardziej zaawansowane opcje. Zazwyczaj w wersji bezpłatnej zablokowana jest możliwość podpięcia własnej domeny. Korzystając z takich rozwiązań można zapomnieć o wysokim miejscu na liście wyników wyszukiwania. Problematyczne staje się również używanie kampanii Adwords, gdzie z uwagi na niską jakość strony internetowej należy stosować wyższą stawkę za kliknięcie.

 

Wybieraj sprawdzone rozwiązania

Jedna z zasad jaka powinna znaleźć się w wdrożonej polityce bezpieczeństwa. Wiele osób próbując zaoszczędzić próbuje zastosować na swojej stronie moduły znalezione w sieci. Należy jednak pamiętać, że jeżeli dany moduł opracowany przez autora jest płatny, to w swobodnym obiegu jest wzbogacony o złośliwy kod tworzący furtkę do spamowania Naszej strony.

Wybierając technologie w jakiej ma funkcjonować strona należy zwrócić uwagę na powszechność danego rozwiązania. Szersze spojrzenie pozwala ograniczyć ryzyko z brakiem pomocy technicznej, kiedy dane rozwiązanie przestało być już rozwijane i wspierane przez autorów.

 

Responsywność i mobilna wersja strony

Nowoczesna strona internetowa powinna być tworzona według techniki projektowania Responsive Web Design (RWD). Responsywana strona internetowa dostosowuje się do urządzenia na którym jest wyświetlana. Pozwala to na wygodne przedstawienie zawartości strony internetowej niezależne czy witryna jest wyświetlana na telefonie, tablecie czy komputerze stacjonarnym. W wynikach wyszukiwania promowane są te strony, które mają mobilne wersje strony.

 

Odpowiednio wybrana domena pierwszym krokiem do sukcesu

Dobranie odpowiedniej domeny jest kluczowym momentem podczas budowy strony internetowej i późniejszego procesu pozycjonowania. W zależności od typu prowadzonej działalności należy się zastanowić nad wykorzystaniem subdomen.

 

Odpowiednie słowa kluczowe

Należy zadbać, aby kontent strony internetowej zawierał odpowiedniej jakości treści. W sekcji Head strony wprowadź meta znaczniki będące opisem strony internetowej dla robotów indeksujących.

 

Optymalizacja grafiki

Używana grafika powinna być załączona w najmniejszej możliwie wadze umożliwiającej wyświetlenie jej w odpowiedniej jakości. Nie należy umieszczać plików w rozdzielczości, która jest przeznaczona dla druku. Umieszczenie grafiki w odpowiedniej rozdzielczości ze względu na szybkość ładowania się strony pozytywnie wpływa na pozycje witryny na liście wyszukiwania Google.

 

Unikalność treści – problem Duplicate Content

Treść na stronie internetowej powinna być unikalna, w przeciwnym razie może spowodować to obniżenie strony w wynikach wyszukiwania (skutki wprowadzenia algorytmu Panda). Wymóg unikalności dotyczy zarówno treści skopiowanych z innych witryn internetowych jak i kopiowania całych fragmentów z innych podstron własnej strony. Należy również pamiętać, że kopiowanie wartości intelektualnych z innych stron może się wiązać z odpowiedzialnością prawną.

 

Pozycjonowanie – klienci znajdą Cię szybciej

Proces pozycjonowania rozpoczyna się już w trakcie budowy strony internetowej. Prawidłowo zaprojektowania strona w żargonie jest określana jako przyjazna SEO (ang. seo friendly)Należy zadbać o odpowiednią strukturę linków, podpisy pod zdjęciami i treść zawierającą słowa kluczowe. Późniejszy proces pozycjonowania jest trudnym i czasochłonnym procesem. Jeżeli ktoś obiecuje, że uzyska niesamowite wyniki w krótkim czasie to jest to możliwe jedynie w branżach gdzie żaden z podmiotów nie przeprowadzał pozycjonowania (rzadkość) lub stosuje zabronione (tkz. czarne techniki pozycjonowania), które mogą skutkować całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. 

 

Zadbaj o odpowiednie zabezpieczenia

Budowa samej strony to nie wszystko. Należy zadbać, aby była ona bezpieczna przed wtargnięciami hakerskimi i atakami Ddos. O ile w drugim przypadku administrator hostingu powinien zadbać o te zabezpieczenia. Od odpowiednio wprowadzonej polityki bezpieczeństwa zależy czy strona będzie spamowania (tragiczne skutki dla SEO) lub całkowicie pozbawiona zawartości. Życie uczy, że lepiej zapobiegać niż leczyć.

 

Aktualizacje

Kluczowa sprawa w aspekcie bezpieczeństwa. Jeżeli korzystasz z systemów CMS koniecznie zadbaj o aktualizacje oprogramowania oraz dołączonych do niego modułów.

 

 

About the author
Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit