Jak odpowiednio wybrać domenę internetową

Dziś wybieramy optymalną domenę dla naszego biznesu, doradzamy jak uniknąć najpopularniejszych błędów.

Domena internetowa czyli „nasz adres” w internecie jest pierwszym elementem na którym powinniśmy się skupić podczas początków naszej promocji w internecie. Jej wybór jest kluczowy, jej błędny wybór może mieć spore konsekwencje w przyszłości. Wybierając odpowiednią domenę powinniśmy wziąć pod uwagę szer kryteriów, niejednokrotnie idąc na pewne kompromisy. Pamiętajmy o tym, że jeżeli konkretna nazwa nam się podoba, nie oznacza, że dana nazwa jest wolna.

  1. Dostosuj rozszerzenie domeny do zakresu prowadzonej działalności

Wybierając domenę należy zwróć uwagę na charakter prowadzonej działalności. Jeżeli biznes opiera się na niewielkim zasięgu geograficznym (np. jedno miasto) to warto zastanowić się nad domeną regionalną, która daje bardzo dobre wyniki podczas wyszukiwań na danym terenie geograficznym. Inaczej wygląda sytuacja, kiedy przedsiębiorstwo opiera się na świadczeniu usług na terenie całego kraju. W takich przypadkach warto posłużyć się domeną o szerszym zasięgu (np. .pl, .com.pl). Należy pamiętać, o ograniczeniach geolokalizacyjnych danych domen. Jeżeli w przyszłości planowana jest firmy za granicą kraju to warto zastanowić się nad szerszą domeną jaką jest np. .com.

  1. Nazwa firmy a domena

Nie jest wymogiem, aby domena była związana z nazwą firmy. Przy rejestracji jest pełna dowolność w wyborze spośród wolnych domen.

  1. Wybieraj domeny łatwe do zapamiętania

Kluczową sprawą jest zapamiętanie przez klienta adresu strony internetowej. Długie czy skomplikowane adresy mogą skutecznie zniechęcić przed odwiedzeniem strony. Zalecane jest stosowanie nazw wpadających w pamięć. Zdecydowanie skuteczniejsza jest nazwa składająca się z logicznego zdania np. skleprowerowyali.pl niż zestaw przypadkowych liter np. skjf.pl

  1. Domena dostosowana do grupy docelowej

Domena powinna być przyjazna dla klienta i prosta w zapisie. Na wstępie powinno przeprowadzić analizę na temat przekroju grupy docelowej do której chce się dotrzeć z ofertą. Jeżeli przedsiębiorstwo nie świadczy specyficznych usług odradzamy stosowanie nazw pochodzących z języka obcego oraz takie, które mogą sprawiać problemy w zapisaniu za pomocą klawiatury.

      5.   Stawiaj na znajome rozszerzenia

Ludzie mają swoje przyzwyczajenia i dla określonej grupy osób przyjaźniejsze wydają się nazwy zawierające rozszerzenie .pl czy .com.

       6. Sprawdź oferty rejestratorów i nie przepłacaj

Należy uważnie sprawdzić oferty rejestratorów domen. W niektórych ofertach domeny oferowane są nawet za darmo, jednak warto się zapoznać z kosztem ich późniejszych przedłużeń. Jeżeli planowane jest używanie danej domeny kilka lat polecamy zapłacić od 15 do 40 zł za jej pierwszą rejestrację (domena z różnym rozszerzeniem może być różnie płatna). U takich operatorów późniejsze przedłużanie domeny nie będzie tak kosztowne, jak podwyżka po wykorzystaniu darmowego roku domeny. Zalecane jest zwrócenie uwagi na koszty związane z przywróceniem funkcjonowania domeny. Może się zdarzyć, że za dzień spóźnienia w opłaceniu domeny będzie się kształtować w cenie równowartości jej przedłużenia.

Dodaj komentarz

Bądź informowany o nowościach

Kampenie
Facebook

Prowadzenie profili firmowych

Audyty
stron

Audyty pod kątem pozycjonowania i UX

Grafika i reklama

Od projektu aż po druk